23 Mac 09

Semasa saya berada di surau Stesyen Bas Putra untuk menunggu waktu Subuh, saya bertemu dengan seorang sahabat lama; Fauzi.

pic_0436edited1

Sahabat lama saya; Fauzi

Fauzi pernah bekerja di kedai ayah saya di Sura Gate, Dungun semasa saya di sekolah menengah. Waktu itu, saya sering menghabiskan masa lapang di kedai. Fauzi memang seorang kawan yang baik, seorang yang sempoi, &  boleh tahan kalau buak lawak.

Sekarang beliau telah berumahtangga, ada anak dan bekerja sebagai pegawai Amanah Ikhtiar di Kuala Terengganu. Dari segi fikrahnya, beliau memang sentiasa dengan jemaah. Lepas solat, kami sama-sama sarapan & menyambung lagi perbualan di luar stesyen. Macam-macam yang dibualkan, dari keluarga, jemaah, bisnes, dan macam-macam lagi.

Tak lama kemudian, Fauzi minta diri kerana urusan kerjanya. Sememangnya satu pertemuan yang bermakna pagi itu. Moga kehidupan beliau akan sentiasa diberkatiNya, amin.

About inksensei

STAY ALiVE 2:154 is the official inksensei's blog & project.

Leave a Reply

