Majlis pada malam 11 Jun 2009M itu dimulai bacaan surah Yasin dll. khusus untuk mertua Ust. Hafizullah yang kembali ke rahmatullah tempohari & diteruskan selepas solat Isyak dengan majlis perpisahan untuk meraikan 2 orang sahabat yang akan berpindah ke Semenanjung iaitu Ustaz Rahim (SMK Likas) & saya sendiri.

Antara sahabat-sahabat yang hadir

Antara sahabat-sahabat yang hadir

Selepas itu, Ust. Hafizullah yang mempengerusikan majlis perpisahan menceritakan perihal Ust. Rahim & saya.

2 sahabat & pejuang yang saya hormati; Ust. Hafizullah & Sdr. Saifudin

2 sahabat & pejuang yang saya hormati; Ust. Hafizullah & Sdr. Saifudin

Berkenaan Ust. Rahim, beliau yang saya kenal adalah seorang yang low profile, istiqamah dalam usaha mengimarahkan surau SMK Likas, & sentiasa memberikan kerjasama & bantuan seandainya diperlukan oleh jemaah. Saya kira majlis malam itu selayaknya untuk beliau.

DSC01619(edited)

KP yang kami hormati, Sdr. Lahirul menyampaikan cenderahati penghargaan kepada Ust. Rahim

Ust. Rahim (berbaju ungu) bersama sahabat-sahabat

Ust. Rahim (berbaju ungu) bersama sahabat-sahabat

Ckg. Anuar sedang menyampaikan amanatnya kepada kami

Ckg. Anuar sedang menyampaikan amanatnya kepada kami

Majlis malam itu pasti tidak lengkap tanpa amanat dari pemimpin & mantan KP yang kami hormati, Ckg. Anuar.

Dalam pesannya beliau mengingatkan kami untuk mesti aktif walaupun sekadar menghidupkan satu unit dakwah seperti surau, masjid, dll. Beliau mengingatkan kami agar terus istiqamah walaupun bilangan ahli makin mengecil sekalipun, kerana dakwah tidak boleh ditinggalkan, seperti kata Rasulullah s.a.w. kepada para sahabat; “Beriman dengan Allah, & istiqamahlah.”

Majlis malam itu diakhiri dengan jamuan. Di sini saya ingin mengucapkan terimakasih kepada sahabat-sahabat & sahabat Surau Flat kerana majlis yang diadakan.

Moga Allah membalas kebaikan ini dengan kebaikan. Moga surau ini & jemaahnya akan terus menjadi magnet untuk menarik orang kepada cahaya Islam. Amin.

Sahabat-sahabat saya; Salman, Khazam, & Nuek sedang khusyuk menikmati rezeki Yang Maha Pemberi

Sahabat-sahabat saya; Salman, Khazam, & Nuek sedang khusyuk menikmati rezeki Yang Maha Pemberi

Ust. Hafizullah & usrah comelnya

Ust. Hafizullah & usrah comelnya

About inksensei

STAY ALiVE 2:154 is the official inksensei's blog & project.

2 responses »

  1. Irfan Hadi says:

    Salam tuan..

    Baru balik tadi dari kenduri ahli keluarga baru Ustadz Khairi

    jalan – jalan ke laman tuan.. dengan izin yaa.. copy paste cerita ni ke laman kami..

    terima kasih…

Leave a Reply

