Balqis betulkan baju sepupunya Wafiy

Balqis betulkan baju sepupunya Wafiy

Kali ini semua adik-beradik saya pulang beraya, termasuklah kakak sulong saya Kak Pah yang turut singgah beraya di teratak ayah itu.

Jujurnya, secara peribadinya, raya kali ini sebenarnya terasa agak kosong…& suram, kerana sejak 2005, ini pertama kali saya beraya tanpa seorang isteri. Perpisahan memang sesuatu yang sangat menguji, terutamanya bila ia melibatkan orang yang kita sayang, orang yang penting dalam hidup. Apabila segala yang termampu telah dilakukan, maka tiada apa lagi yang boleh saya lakukan, selain berserah pada Allah, & memohon padaNya. Hanya Dialah yang berkuasa mengubah hati-hati manusia.

Sememangnya hidup saya sudah banyak berubah, tapi di sebalik perkara buruk yang menimpa, Allah sebenarnya mengurniakan saya pelbagai nikmat & hikmah.

Saya bersyukur raya kali ni saya masih lagi bersama dengan putera kesayangan yang semakin bijak & petah. Masih terbayang bagaimana Wafiy berdoa & mengaminkan doa, solat bersama, masyaAllah, betapa besarnya nikmat Allah. InsyaAllah, Wafiy akan dididik dengan nilai-nilai Islam & kebaikan, & insyaAllah, kebaikan itu akan kembali kepada ayah & umminya juga, tak kira bila & dimana. Moga Allah permudahkan, moga Allah akan menjadikan anak ini seorang yang bisa mendidik abi & umminya juga kepada kebaikan & kebenaran. Ameen, ya Robbil alamin.

DSC02312(edited)

Saya juga bersyukur, saya punya ummi & ayah yang disayangi saudara-mara. Rumah kami sentiasa menjadi kunjungan saudara-mara yang mengambil berat pada kebajikan ummi & ayah kami.

Ummi dalam perjalanan untuk solat Eid

Ummi dalam perjalanan untuk solat Eid

Suasana Eidul fitri juga dimeriahkan dengan anak-anak comel yang memenuhi ruang-ruang luas di rumah itu. Merekalah yang menceriakan hari raya ini sebenarnya.

Subhanallah…Alhamdulillah. Moga kami akan dipertemukan lagi dengan Ramadhan, yang menjadi sebab kepada keraian ini. Ameen ya Robbil alamin.

Adik saya Ida & anaknya Faiz

Adik saya Ida & anaknya Faiz

Wafiy & Balqis

Wafiy & Balqis

Wafiy menunggu satay yang dibakar oleh pak sedaranya Bat

Wafiy menunggu satay yang dibakar oleh pak sedaranya Bat

Syoknya Faiz & Wafiy makan satay

Syoknya Faiz & Wafiy makan satay

Anak saudara: Balqis & abangnya Faiz

Anak saudara: Balqis & abangnya Faiz

Sepupu terapat; Syahril (mengadap kamera) & the family

Sepupu terapat; Syahril (mengadap kamera) & the family

Ayah, Wafiy, Fahmi, & ayah saudara saya; Ayah Non

Ayah, Wafiy, Fahmi, & ayah saudara saya; Ayah Non

Eid in blue

Eid in blue

Abdullah Fahmi bergaya ala hindustan

Abdullah Fahmi bergaya ala hindustan

Abg. Yi & Ta dah ready, tapi Fahmi pulak belum...

Abg. Yi & Ta dah ready, tapi Fahmi pulak belum...

Balqis dengan gaya ayu makan kerepek pisang gorengan Cik Ira (Masturah)

Balqis dengan gaya ayu makan kerepek pisang gorengan Cik Ira (Masturah)

Awek kecik tu anak Abg. Nuri (sepupu), bersama Wafiy & Fahmi

Awek kecik tu anak Abg. Nuri (sepupu), bersama Wafiy & Fahmi

Gaya hero...

Gaya hero...

Pertemuan semula Wafiy & Minami

Pertemuan semula Wafiy & Minami

About inksensei

STAY ALiVE 2:154 is the official inksensei's blog & project.

4 responses »

  1. ira^cairo says:

    Salam ….
    Semakin comel buah hati inksensei …🙂 …..

    Maaf pasal YM,memang ada problem kot … InsyaAllah bila dah ok semua … Ira akan hubungi inksensei ….🙂

    Maaf di pohon …..

  2. ukhti zulaikha says:

    semoga wafiy menjadi mujahid setia..aminnnn

Leave a Reply

