1427514268_fbddb9de53

Dipetik dari

http://syarifahsafiyah.multiply.com/journal

Cerita dibawah ini adalah sekadar untuk renungan kita bersama…
Hayatilah…

LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : Eh? Kenapa?

ANJING: Aku lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yg sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata “hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!”.

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

ANJING: Kalau aku najis sekali pun, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Tak berdosa. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Bukan ke itu satu dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing…

*dengan sedikit editing

About inksensei

STAY ALiVE 2:154 is the official inksensei's blog & project.

7 responses »

  1. ira^cairo says:

    Salam ….

    Nice story ….🙂

  2. syakir says:

    pok rin reka ke??? cayalah…… baik punyer…🙂

  3. syakir says:

    owh….. pok rin baju…. ‘stay alive with islam’ berape erk…. lawo.. arr…

  4. syakir says:

    ye kew…….. TQ…….
    nie sayang pok rin nie……🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s