Bismillahirahmanirahim.

Alhamdulillah. Dipanjangkan usia mencecah 10 malam terakhir.

Untuk blog ni, terlalu banyak yang nak diceritakan, tapi terlalu banyak kekangan yang lebih penting untuk dilaksanakan. Dahulukan mana yang lebih berhak. Cerita yang nak dipaparkan selewat bulan Julai hinggalah waktu saya sedang menaip ni. Kemungkinannya akan ada banyak ‘flashback’ & cerita-cerita ringkas. Saya cuba untuk tak meninggalkan isi-isi penting. Saya harap begitu.

Anyway, saya terbaca maksud hadis ni di blog sahabat@guru saya Ustaz Norazamudin, mungkin ada baiknya saya kongsikan di sini.

Dari Aisyah radhiallahu ‘anha pula, katanya:

“Rasulullah s.a.w. itu bersungguh-sungguh dalam beribadat dalam bulan Ramadhan yang tidak demikian bersungguh-sungguhnya kalau dibandingkan dengan bulan lainnya, juga di dalam sepuluh hari terakhir dari bulan Ramadhan itu beliau s.a.w. bersungguh-sungguh pula yang tidak demikian bersungguh-sungguhnya kalau dibandingkan  dengan hari-hari Ramadhan yang lainnya.”

(Riwayat Muslim)

Lalu siapa kita yang penuh dengan dosa ni untuk bermalas-malas?

Anda di masjid mana malam ini?


About inksensei

STAY ALiVE 2:154 is the official inksensei's blog & project.

One response »

  1. Atriza says:

    عيد سعيـــــــــــــــــد و مبارك، في كل عام و حين وأنتم بخير

    تقبل الله منا و منكم ، وجعلنا الله و إياكم من العائدين و الفائزين

Leave a Reply

