Dipetik dari http://nurainvivian.blogspot.com/

Untuk sumber asal yang lebih detail: www.solihinzubir.com/Alasan-tipikal-wanita-yang-enggan menutup aurat

WANITA TIDAK MENUTUP AURAT SELALU GUNA 13 ALASAN INI….

Di sini ain ingin berkongsi suatu tulisan daripada Ustaz Ramli Joned yang boleh saja membuka minda wanita-wanita Islam di luar sana yang masih berdegil untuk menutup aurat dengan sempurna. Mari kita baca dan fahami sama-sama:

Ustaz Ramli Joned:

Pernah nasihat dan tegur kawan-kawan wanita anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka:-

1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. “Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia”. Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, ” pakai tudung tak mestinya baik..bla…bla…bla…”

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.

# Bertindaklah sekarang.Jangan beralasan lagi untuk menidakkan hukum Allah!

is: *dengan sedikit editing

Untuk bacaan bermanfaat berkenaan aurat, klik di sini

Bacaan berkaitan:

nurjeehan.wordpress/Hukum-amalan-seseorang-yang-tidak-menutup-aurat

Nak baca lagi pasal aurat? Pilih entry2 di sini;

https://inksensei.wordpress.com/category/aurat/

3 responses »

  1. betapa jahilnya ana dulu sampai pernah berdialog seperti d atas .. alhamdulillah , hidayah itu milik Allah🙂 .

  2. ini tulisan ana… bkn ustaz ramli joned..

    http://www.solihinzubir.com/2011/05/13-alasan-tipikal-wanita-yang-enggan.html

    tp tak kisahlah.. yg penting pesanan ini dpt disebarkan..

    bkn nk berkira.. tp sy telah difitnah curi hasil karya org dan mengaku sy punya.. sedih jugak.. =)

    • inksensei says:

      Assalamulaikum bro.

      Maaf atas apa yang berlaku. Ana dah tambah detail tambahan berdasarkan penjelasan anta. Harap anta terus menulis untuk kebaikan insyaAllah =)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s