“Hari terakhir Ramadhan…tiada Tarawikh malam ni…

Kenapa aku rasa sangat sedih?

Kenapa aku rasa sangat sedih sedangkan esok Hari Raya?

Sepatutnya aku rasa gembira…

Tak tau apa masalahnya dengan aku ni…

Dari Ramadhan ke Ramadhan, masa ke masa ceritanya sama saja…

Ingatkan aku dapat buat banyak solat, baca Quran banyak-banyak & ubah hidupku

Malunya aku dengan diri aku sendiri…

Macammana aku boleh biarkan Ramadhan berlalu macam tu je??

Aku langsung tak manfaatkannya sepenuhnya…

Macam tak percaya peluang Ramadhan tu dah pergi…

Berlalu macam tu je tanpa ada perubahan pun pada hidup aku…

Bagaimana kalau aku tak dapat lagi mendapat Ramadhan selepas ni?

Bagaimana kalau aku dah tak dapat peluang untuk mengubah hidup aku sekali lagi?

Ya Allah, ampunilah aku pada detik terakhir bulan yang diberkati ini, kerana aku tidak menyembahMu sebagaimana selayaknya Engkau disembah.”

Jangan biarkan satu lagi Ramadhan berlalu begitu saja.

  Pelajarilah apa yang perlu untuk menjadikan Ramadhan kali ini adalah yang terbaik. 

Video by youtube.com/user/TheDailyReminder

Untuk lagi posting berkaitan Ramadhan, klik sini.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s